nellasnella

Hej, är en tjej på 14 år :D Är halv svensk och halv finsk Kommer att skriva om vad jag gör om dagarna och skolan :) Så Enjoy :D :D

Mexikansk soppa med bröd!

Publicerad 2012-09-24 20:38:40 i

Idag när vi hade hemkunskap så gjorde vi mexikansk soppa och tog fram ut kylen vårt bröd som vi bakade förra veckan. Soppan var jätte lätt att göra. Det ända som var svårt var att försöka pressa vitlöken utan en vitlöks press. S Hodan tog vitlöken och sen skål och slog på vitlöken på bänken tills det vart mos. Du skulle ha sett, jag sa garvade. Det var botten på skålen :-) :-) Det vart ganska bra i alla fall.
Det kan man inte säga om soppan, jag tyckte den smakade för mycket vitlök. Nästa vara vitlök!!!

Men jag var hungrig och åt ganska mycket bröd till och nästan hela skålen med soppa :-) :-)

Det känns som om denna blogg på måndagar bara kommer handla om mat. Men vad ska man skriva om, det händer inte så mycket i skolan så? :-) :-)

Pluggar nu till engelska provet imorgon. Det som drar ner mitt betyg är skit grammatiken :-( Jag klarar inte av det :-( :-(

Ja ja, ska fortsätta nu, hej :-) :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela